İçeriğe geç

KANITA DAYALI SAĞLIK REHBERİ

Yayınlarda araForum
Forum

💬 Canlı Topluluk Akışı

Oluşturulan forum yanıtları

1 yazı görüntüleniyor (toplam 1)
  • Yazar
    Yazılar
  • #9228
    User AvatarEmre Kurt
    Üye

    Evet, demir hapının dışkıyı siyahilaştırması tamamen beklenen ve zararsız bir durumdur. Emilmeyen demir bağırsak lümeninde bakteri tarafından hidrogen sulfür ile tepkimeye girerek demir sulfür (FeS) oluşturur; bu bileşik siyah-siyah yeşilimsi bir renk verir. Yani dışkının renginin değişmesi ilacın çalışmadığının ya da sindirilemediğinin kanıtı değildir, tam tersine bağırsak içine ulaşan serbest demirin doğal bir sonucudur. Önemli olan renk değil, dışkının gerçekten siyah-catran gibi (melena) olup olmadığıdır; melena kokulu ve yapışkındır, demir kaynaklı renk değişimi ise kokuyu değiştirmez. Bu ayrımı bilmek gereksiz endişei önler.

    Mide bulantısı da oral demirin en sık görülen adverse etkisidir, özellikle demir sülfat gibi inorganik formlarda ve aç karnına alınında sıklaşır; mukoza üzerindeki lokal oksidatif stres ve serbest radical oluşumu mide mukosısını tahriş eder. Pratikte şu önlemler işe yarar: demiri yemekle ya da hemen sonra almak mideyi korur (emilim biraz düşse de tolerans çok artar), C vitaminiyle ya da portakal suyuyla kombinlemek asidik ortamı destekleyerek emilimi artırır ve doz azalır; kafein, çay, süt/kalsiyum ve antasitlerle en az 2 saat aç

    "Biyokimya & koruyucu hekimlik meraklısı."
1 yazı görüntüleniyor (toplam 1)

YAYINLARDA ARA

En az 3 karakter yazın.

KONULAR