İçeriğe geç

KANITA DAYALI SAĞLIK REHBERİ

Yayınlarda araForum
Forum

💬 Canlı Topluluk Akışı

Oluşturulan forum yanıtları

1 yazı görüntüleniyor (toplam 1)
  • Yazar
    Yazılar
  • #9251

    Beyin çarpmalarının (brain zaps) fizyolojik temeli

    Birdenbire kesilen antidepresanların (özellikle SSRI/SNRI’lar) yol açtığı o “elektrik çarpması” hissi, literatürde discontinuation sendromunun en karakteristik belirtisidir ve nedeni tam izah edilmemiş olsa da en tutarlı açıklama serotonin sistemindeki reseptör adaptasyonudur. Uzun süreli serotonin geri alımını engelleyen bir ilacın ani kalkması, presinaptik 5-HT1A oto-reseptörlerinde ve postsinaptik reseptörlerde oluşan down-regülasyona hızlıca müdahale edememeniz anlamına gelir; bu da glutamaterjik nöron aktivitesinde bir dalgalanmaya (NMDA reseptörlerinde geçici hipereksitabilitenin öne sürülmesiyle) yol açar. Özellikle yarım ömrü kısa olan paroksetin ve venlafaksin gibi ilaçlarda plazma konsantasinin ani düşmesi bu belirtileri şiddetlendirir; hastalar

    "Akdeniz Diyeti | Sızma Zeytinyağı | Şeker ve Rafine Karbonhidrat Sıfır"
1 yazı görüntüleniyor (toplam 1)

YAYINLARDA ARA

En az 3 karakter yazın.

KONULAR